Reclamele pe Facebook au devenit din ce în ce mai populare, în special datorită costurilor reduse și posibilității de a targeta foarte detaliat publicul țintă.
Însă, dacă nu este făcută cum trebuie, rezultatele vor fi slabe și mai mult vei pierde bani. Așa că investește timp în crearea mai multor reclame eficiente și bine targetate și vei avea rezultatele dorite.
În acest articol vei putea afla:
- Cum să eviți cele mai comune greșeli în targeting
- Cum să creezi campanii care să convertească foarte bine
- Cum să creezi o serie de reclame pentru a aduce o persoană care nu a auzit de brandul tău să devină client fidel
Care este portretul clientul tău ideal?
Înainte de a începe orice campanie trebuie să creionezi foarte bine clientul tău ideal. Asta nu înseamnă să te gândești la cine ți-ai dori tu să îți cumpere produsele sau serviciile, ci la cine ți le cumpără deja și cheltuie cei mai mulți bani.
Poate nu reprezintă publicul țintă pe care ți l-ai setat în minte la început, dar important este să îți aducă bani, nu?
Începe de la lucruri banale, precum vârsta, sex, locație, studii etc., iar apoi intră și în detalii:
- ce activități are
- ce cărți/reviste/site-uri citește
- la ce evenimente participă
- ce alte produse mai cumpără (concurența sau produse/servicii) complementare
- ce persoane admiră
Ai înțeles ideea, notează orice caracteristică, indiferent dacă ți se pare irelevantă. O să le folosești pe toate când targetezi interesele.
Creează mai multe audiențe
În primul rând, este absolut necesar să instalezi codul pixel pe toate paginile din website, pentru a monitoriza tot traficul care vine din Facebook și acțiunile pe care le iau utilizatorii.
În al doilea rând, creează-ți mai multe audiențe standard pe care să le ai la îndemână pe viitor.
Din Tools -> Audiences, poți adăuga:
- Lookalike: persoane asemănătoare, ca profil și interese, cu cei care au dat like la pagină sau au intrat pe website (le recomand pe amândouă).
- Îți poți urca lista de adrese de mail, utilă pentru campanii dedicate celor care au cumpărat deja de la tine sau dimpotrivă, care nu au cumpărat niciodată.
- Website traffic – aici îți poți mai multe audiențe: care au vizitat orice pagina sau un link anume. Poți pune o pagină de checkout sau prezentarea unui produs anume, de exemplu.
Acestea sunt cele mai importante, dar poți adăuga mult mai multe. Dacă ai aplicație poți adăuga și persoanele care au descărcat-o sau poți crea audiențe generale, relevante pentru brand.
Experimentează cât mai mult și ai mai multe șanse la campanii reușite.
Targetarea detaliată
Datele demografice sunt cele mai simple de setat, ar trebui să știi destul de clar care este targetul principal. De fapt, cu excepția a ce se adresează strict femeilor sau locuitorilor unui oraș anume, cel mai bine este să nu setezi nimic la vârstă, sex și locație. Uneori, poți fi surprins de ce oameni îți pot cumpăra produsele.
La detailed targeting începe toată distracția. Aici poți selecta orice detaliu despre cei care vor vizualiza reclamele tale:
Poți alege targetul în funcție de: unde lucrează sau ce poziție dețin, dacă sunt într-o relație sau nu, ce activități au, dacă au copii sau abia s-au căsătorit, ce facultate au terminat, dacă au ziua de naștere în curând etc.
Câteva idei interesante pentru diverse afaceri:
- dacă vinzi produse pentru bebeluși, poți selecta persoane cu copii între 0-3 luni sau 0-6 luni etc.
- dacă vinzi mobilă sau decorațiuni interioare, poți selecta persoane care abia s-au mutat în casă nouă (life events)
- dacă vinzi servicii B2B poți selecta persoane care dețin o afacere sau administrează o pagină de Facebook
- dacă ai produse sau servicii pentru străini, te poți adresa direct expaților (behaviors)
- dacă ai servicii pentru nunți, targetează persoanele proaspăt logodite
Și așa mai departe…
Altceva care mi s-a părut interesant este ca la Life Events poți selecta și prieteni ai persoanelor care abia s-au logodit sau au născut, au ziua de naștere în curând etc.
La interese deja ai o paletă mult mai largă, poți adăuga aproape orice este relevant afacerii tale: concurenți, produse, reviste, site-uri, activități etc.
Dacă ți-ai făcut bine temele la ”portretul robot” al clientului tău, nu vei avea probleme să targetezi reclamele astfel încât să fie relevante.
După ce ai făcut o campanie cât mai complexă și bine pusă la punct, ai grijă să profiți de rezultate.
Pe baza traficului de pe urma campaniei, revino către cei care ți-au vizitat site-ul cu oferte speciale care să-i facă să cumpere și să revină tot mai des.
Odată ce ai setat o campanie bună, te bucuri de rezultatele ei câteva luni bune, fără să mai fie nevoie să faci ceva special, poate doar câte o mică modificare, mai o imagine schimbată, mai câteva cuvinte.
Cu alte cuvinte, muncești o dată și ai beneficii pe termen lung.
Un exemplu de campanie extrem de complexă și bine pusă la punct este prezentată de cei de la Digital Marketer, pe care chiar ți-o recomand să o implementezi pas cu pas.
Sper că ți-a fost util articolul, iar dacă ai întrebări, îmi poți scrie la ana@pimpmybrand.ro
About The Author
Ana Musat
Lucrez de peste 8 ani în marketing și comunicare, timp în care am coordonat și implementat numeroase campanii de comunicare și strategii de promovare. Abordarea mea este întotdeauna orientată pe rezultate imediate și ușor de pus în practică de oricine, indiferent de cunoștințe. Deși îndrăgostită de digital marketing și content development, sunt implicată constant și în proiecte de employer branding, iar în ultimii ani m-am concentrat concentrat pe consultanță și dezvoltarea de strategii de marketing și comunicare.